20 juuni 2016

Tunnikava näidis

Keegi on öelnud, et nii nagu me ei alusta päeva pesemata hammastega, nii ei astu ka õpetaja klassi ette ettevalmistamata.

Juba vanameister Krull (2001) on öelnud, et õpetaja peab leidma õige tee iga õpilaseni.
Tegelikkuses ei suuda aga õpetaja, töötades terve klassiga, selle ideaalini kunagi täielikult jõuda.

Kuna õpetaja pole selgeltnägija ega muu "uuga-puuga" ei saa klassis toimuvat õppetööd oma detailides lõplikult tunnistsenaariumiks planeerida, isegi mitte piisava ettevalmistusaja olemasolul .

Lisaks peetakse tunnikava koostamist väga töömahukaks ja tegevkutseõpetajad tunnistavad ausalt, et praktikas seda väga ei rakendatagi.

Aga kellele ja milleks see tunnikava siis hea on  ? Isiklikult leian, et lausa hädavajalik on see algajale õpetajale. Annab ju eesmärgistatud ja kavandatud tund step-by-step tegutsemisselguse ja turvatunde ning on igal sammul heaks spikriks. Kui järg hakkab ühel hetkel käest kaduma või silme eest ärevusest häguseks muutub, võib tunniplaanist pidepunkte otsida.

Tunnikava ja selle etappe, mis on tehtud koolitööna, saab vaadata SIIT.
Ühtlasi juhin tähelepanu, et minu töö ei ole täiuslik ning selles esineb mõningaid puudusi.





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar