Autor Küllike Adamson
Nüüdisaegse õpikäsituse järgi toimub õppimine kõikjal. Õpikeskkonnaks võib olla formaalne, mitteformaalne või informaalne ümbrus, k.a töökeskkond. Tegemist võib olla kindla ruumiga, ehitisega, objektiga, vaba loodusega jne, kuid selge on üks, et piirid on tänase õppetöö toimumise koha osas muutunud üha hägusemaks ning teisalt õpiümbruse planeerimise osas paljuski mitmekesisemaks. Võin öelda ka nii, et üksnes fantaasia on piiriks ning mineviku prügikasti on vajumas monopoolne klassiruum. Õpikeskkonda võib pidada ka omaette ökosüsteemiks (Ruus, 2015), kus kõik osategijad peavad selle elujõulisuse nimel toimima sünergias. Kui üks osategija alt veab, nõrgestab see balanssi kogu ökosüsteemis.
Nüüdisaegse õpikäsituse järgi toimub õppimine kõikjal. Õpikeskkonnaks võib olla formaalne, mitteformaalne või informaalne ümbrus, k.a töökeskkond. Tegemist võib olla kindla ruumiga, ehitisega, objektiga, vaba loodusega jne, kuid selge on üks, et piirid on tänase õppetöö toimumise koha osas muutunud üha hägusemaks ning teisalt õpiümbruse planeerimise osas paljuski mitmekesisemaks. Võin öelda ka nii, et üksnes fantaasia on piiriks ning mineviku prügikasti on vajumas monopoolne klassiruum. Õpikeskkonda võib pidada ka omaette ökosüsteemiks (Ruus, 2015), kus kõik osategijad peavad selle elujõulisuse nimel toimima sünergias. Kui üks osategija alt veab, nõrgestab see balanssi kogu ökosüsteemis.
Ühtlasi peab õpikeskkond tagama ligipääsetavuse kõikidele õppijatele, mistõttu õpikeskkonna kujundamisel peab olema arvestatud kaasava hariduse ideega ja universaalse disaini põhimõtetega. Samuti peab siin olema turvaline, tagatud õpirahu ning sisustuse hulka peab kuuluma kaasaegne digiõpivara ning internet ehk "globaalne haare". Õpikeskkonna planeerimine seab omad tingimused ka õpimeetodite kasutamisele ja ,vastupidi, teatud õppemeetode kasutades saame kujundada sobiva õpikeskkonna. Üks on aga selge, et vältida rutiini ja igavust, peavad õpikeskkonnad olema lihtsalt ümberkujundatavad, alati uudsed ja huvitavad.
Õpikeskkond peab olema lahe, et õppija ja õpetaja tahaks siia ikka-ja-jälle tagasi tulla ning see innustaks õppimises osalema.
Nii tuld kui tõrva !
Õpikeskkond peab olema lahe, et õppija ja õpetaja tahaks siia ikka-ja-jälle tagasi tulla ning see innustaks õppimises osalema.
Lausega kokkuvõttes, õppimine ükskõik kus iganes peaks toimuma nii hasartlikult, et me ei pane selle toimumist tähelegi. Vaadake ja veenduge !
Ruus, V.-R. (2015). Muutunud õpikäsitus.Ettekanne Loovaharidus Eesti moodi IV seminaril: “Õpetaja on loov”.
http://loovharidus.ee/muutunud-opikasitlus/
Adamson, K. (2017). Muutuv õpikäsitus ja sellele vastavad õppemeetodid.[Essee].Tallinn :Tallinna Ülikool.
https://1drv.ms/w/s!AggT5P5U0Q4tiFUvY0q0aHRF-ydZ
Adamson, K. (2017). Kokkuvõtvalt nüüdisaegse õpikäsituse e-kursusest.
https://padlet.com/lililill/nuudisaegneopikasitus
http://loovharidus.ee/muutunud-opikasitlus/
Adamson, K. (2017). Muutuv õpikäsitus ja sellele vastavad õppemeetodid.[Essee].Tallinn :Tallinna Ülikool.
https://1drv.ms/w/s!AggT5P5U0Q4tiFUvY0q0aHRF-ydZ
Adamson, K. (2017). Kokkuvõtvalt nüüdisaegse õpikäsituse e-kursusest.
https://padlet.com/lililill/nuudisaegneopikasitus