20 aprill 2021

Oma emakeele õpetuse eest barrikaadile!


Oma emakeel on kindlasti esimene väärtus minu väärtushierarhias, mille nimel lähen barrikaadile. Mitmes eelmises blogiartiklis olen oma emakeele õpetuse hetke olukorra tõsidusest Soomes eesti keeles kirjutanud. Nüüd siis sel samal teemal soome keeles ja Soome meedias.

Kuna haridus on Soome ühiskonnas ikka eelkõige poliitiline otsus, pidasin vajalikuks panna täiskäik sisse ja "teha korralikku lärmi". Mõeldud-tehtud ning nii imbusingi kohaliku omavalitsuse valimistel (kuntavaalit 2021strateegikuna sotside ridadessa. Julge seljataguse annab mulle kuulumine Oman äidinkielen opettajat ry  (Oma emakeele õpetajad) ühingusse. Märgin ära, et kandideerin Soome peaministriga Sanna Mariniga ühes nimekirjas, sest elame mõlemad Tampere linnas. Pean seda märki ikka päris heaks alguseks.

Nüüd olen jõudnud üksjagu juba pildis olla. Tulemusena on sündinud artikkel mitmes poliitilises väljaandes Soome oma emakeele õppe olukorrast. Rõhutan, et kõnealuse artikli alusallikad on peaasjalikult teaduslikud uuringud tublidelt ja pühendunud uurijatelt üle Soome. Mitte aga minu targad mõtted! 

Enda tööks saan pigem lugeda kahe käega uurijatele solidaarsuse avaldamist, otsustajatele demokraatlike lubaduste meeldetuletamist, koostöö tegemist ning kõva häälega uuringutes tehtud ettepanekute kuulutamist ja pildis hoidmist.

Täispikkuses ilmunud artikkel on loetav ajakirjas Demokraatti ja SDP Tampere



Artikkel ajakirjas Demokraatti. Olen sattunud samale pildile endise Soome peaministri Paavo Lipponeniga. Lõikepilt.

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar