09 september 2016

Veebiloengus

Istusin täna Tallinna Ülikooli loengus keset lauda ....See oli mul esimene kogemus, aga loodetavalt mitte viimane  ... ning ühtlasi meie kursusel epohhi loov sündmus.
Kõik sai alguse sellest, et kursaõde moosis mind õppeainesse "Täiskasvanu koolituse alused ja põhimõtted" .Olin eelnevalt oma nördimust avaldanud, et panevad kaugõppesse selliseid sessiooniväliseid aineid, kus on ette teada, et ma seal kordagi osaleda ei saa. Vähemalt füüsiliselt klassis viibides, sest olen tööga hõivatud ja elukohtki Tamperes. Igati kahju muidugi, sest tegemist on kohustusliku õppeainega ja väärtuslikud EAPd jäävad saamata.
Tegelikult läks kursaõel õnneks mind ikkagi ära rääkida ja nii osalesin ma oma esimesel veebiloengul ning tegin kaasa grupitöös. Võlusõnaks Skype.

Mõistekaarti koostamine.Fotod P.Jürgens





 Mis tunne oli ? Ärev ja abitu.

Toimunut analüüsides olen kogemuse võrra pädevam ja võin olla saavutuse üle igati uhke. Kuna veebiõppuril ei õnnestu õppeprotsessis operatiivselt kaasa lüüa ja see piirdub suuresti aktiivse kuulamise ja vaatamisega Skypes , siis kuidas seda tabavamalt nimetada kui veebiabitus. Õppimine ja pildis püsimise kindlustamine sõltub sellises olukorras kursakaaslasest, kes on nii pildi, teksti kui heli vahendaja ning kellel peab jätkuma topelt tähelepanu -nii klassiruumis toimuvale kui ka sellele, et Skype kaudu õpitegevuse kättetoimetamine sujub tõrgeteta. Märkasin, et selline alternatiivne õpimeetod, kus kuskilt distantsilt osaleb veel keegi, ei jätnud kedagi külmaks ning klassi evis üksjagu elevust.
Sageli saab ühtede ja samade õppe-eesmärkideni jõudmiseks kasutada erinevaid meetodeid.(Krull, 2001).
Koostöö sujus õnnelikult ja töiselt ! Ma ei saa väita, et oleksin millestki ilma jäänud, kuigi aeg-ajalt valdas mind selline kärsitu tunne, sest oleksin tahtnud sealt ekraani seest välja hüpata ning rohkem sõna sekka öelda. Ma ei väida ka, et ühelegi loengule reaalselt kohale jõuan, kuid see ei välista mul kindlasti positiivselt ainet läbimast. Sellest 4 EAPst ma juba lahti ei lase !

Paar nooti lõpetuseks. Siis ülikooli suunas. Nimelt imestan siiralt, miks küll Tallinna Ülikool ise ei tooda veebiloenguid, kuigi olen veendunud, et tarve nende järgi on olemas. Kasvõi näiteks kaugõppurite seas, kus see leiaks kohe kasutust. Lisaks võiks olla ülikooli kodulehel või moodles või "kuskil mujal" mõnda aega järelvaadatavana kõik salvestatud loengud.

Tänud Pirjele, Dianale ja Enele assisteerimise eest !

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar