08 september 2016

Ees seisab keeleeksam

Otsustasin minna soome keele eksamile. Osalt sunnib elu tagant ja teisalt on ennast lõpuks hea proovile panna. Peab ju olema igati pädev.

Panin ennast aegsasti Tamperes kirja, kohe esimesel päeval ja esimesel minutil, kui netis regamine sai stardipaugu. Ja juba novembris peaks mind välja kutsutama - muidugi kui kutse mulle koju tuleb.... Tean, et soome keele riiklikule eksamile tuleb reageerida koheselt, sest neid korraldatakse meie kandis üsna harva - üksnes paar korda aastas ning soovijaid on tohutult. Nii mulle vähemalt soovitati- reageeri ja registreeri kohe ! KOHE !

Soome keele oskuse osas on mul kaheseid kõhklusi. Ühelt poolt nagu oleks kõik korras ja töö keeleks puhas soome keel.Teisalt kui järele mõtlen ,siis:

  • teksti mõistmine
  • kirjutamine
  • grammatika
  • sõnavara
  • kõne mõistmine
  • rääkimine .... kuidas see kõik sujub ? 

 Lähedased ja tuttavad on küll lohutanud ja julgustanud, et mis ma ülearu pabistan . Mind tundes nad pigem imestavad, et miks ma lähen "proovima" kesktaset, mis on B1-B2. Miks mitte kohe kõrgtaset. No kuulge !
Ehk ma alahindan ennast, aga .....Tasa ja targu, midagi ei ole kõrvale lükatud. Kindlasti see ühel päeval juhtub.
Esialgu selgub tõde kesktasemest.

Materjal haridusministeeriumi (opetushallitus) lehelt.


          Allikad:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar